Kiitos neuvoista! Kyllä se taitaa paranemaan päin olla. Silmä ei rähmi lainkaan, mutta vähän sellainen "väsyneen" näköinen, eli ei ihan auki pidä, ja olisiko ihan pikkaisen luomi turvoksissa. Paljon parempi kuitenkin kuin eilen

Mulla on vahva epäilys siitä, mikä tän aiheutti. Selvisi nimittäin, että äiti oli juuri pari päivää ennen silmän oireilua vaihtanut purut ja laittanut häkin pohjalle poikkeuksellisesti kaupasta ostettua purua. Sehän on sellaista kamalaa sahajauhoa, enkä ole sitä käyttänyt oikeestaan koskaan, se kun aiheuttaa mullekin pahat allergiat. Viimeiset 10 vuotta olen käyttänyt tosi laadukasta isolastuista purua jota olen saanut sahalta. Noh nyt aloin ihmetellä kun samaan aikaan silmäoireiden kanssa Candyn nokkakin alkoi oireilla, vuotamista, tuhinaa ja aivastelua normaalia enemmän. Kun toi puruasia selvisi, vaihdoin heti hyvälaatuiset purut (Mörtti-röpöä en saanut mistään tähän hätään). Illalla nenä oli jo ihan normaali. Veikkaan, että silmäkin ärsyyntyi huonoista puruista.
Mutta kylläpä Candy taas vihaa mua. Äitin hoidossa sai tulla ja mennä oman mielensä mukaan, palvelu pelasi, oli viileää eikä kukaan kiusannut. Sitten tuli paha emäntä, tarttui heti hännästä kiinni, ruiskuttaa silmään nesteitä eikä edes päästä kylpyyn. Ja huomenna joutuu takas helteiseen kämppään, jossa ei mahdu edes juoksemaan kun joka paikka on täynnä muuttolaatikoita.