Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
  Uutiset:
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Silmä rähmii (Luettu 320 kertaa)
AlexandraVuoristo
Ykkönen
Poissa

OBELIX!!! ei sille
voi suuttua...

Tuusula
Sukupuoli: female
Silmä rähmii
21.07.2010 - 19:53:52

Eli huomasimme tänään, että Obelixin silmä rähmii vähän.Eläinlääkärille vai onko muita keinoja? Itku Surullinen
Siirry sivun alkuun

Nyt tuli äkillinen ikävä rakasta koiaamme Ässää...Osaan ajatella,että jos tapaisin sen se heiluttaisi häntää ja pussaisi minua...Kai tämä tunne on ollut muillakin.
  IP on kirjattu
Virpi Kinnunen
ROP
Poissa

Nettichilla

Re: Silmä rähmii
Vastaus #1 - 21.07.2010 - 20:11:12

http://www.myrskylyhdyn.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1175612104
^Tuolla neuvoja, kannattaa aina tarkistaa löytyykö jo valmista keskusteluaihetta vaivoihin yms.
Siirry sivun alkuun

I am because my little dogs know me.
WWW Virpi Kinnunen   IP on kirjattu
Tinja Jouti
Ykkönen
Poissa

Love. it's real.

Vastaus #2 - 21.07.2010 - 20:22:06

jos ei ennen ole sinsun silmiä hoitanut niin en ainakaan itse taitamattomana menisi puhdistamaan itse sinssun silmää. itse varaisin ajan lääkärille. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Kun sä tulit sä täytit sen puuttuvan palasen mun sydämmestä.
Tinja Jouti   IP on kirjattu
SaraAlaoja
ROP
Poissa

Hell
Vastaus #3 - 21.07.2010 - 21:20:53

Keitettyä (jäähtynyttä) vettä otetaan vaan ruiskuun, tiputetaan chinchillan silmään ja pyyhitään ylimääräiset pois. Ei se niin vaikeeta ole ettei maallikko sitä voisi tehdä  Silmänisku Toki kannattaa varoa ettei töki ruiskun kärjellä silmää...
Siirry sivun alkuun

Chinchilla.foorumini.net
WWW   IP on kirjattu
Jenni Kivitie
Ykkönen
Poissa

Antique´s Cypress

Pori
Vastaus #4 - 21.07.2010 - 22:11:55

Saran opastusta tuossa yllä kannattaa noudattaa. Helppo ja nopea tapa puhdistaa chinchillan silmä!

Silmän rähmiminen voi johtua esim. kylpyhiekan joutumisesta silmään. Näin lämpimillä keleillä tulee myös olla tarkkana huoneen tuuletuksen kanssa, jottei chinchillan silmät saa vetoa ja näin ala rähmimään!
Siirry sivun alkuun

WWW   IP on kirjattu
AlexandraVuoristo
Ykkönen
Poissa

OBELIX!!! ei sille
voi suuttua...

Tuusula
Vastaus #5 - 27.07.2010 - 14:40:30

Kiitos vinkeistä!Pikkuisen siilmät eivät enään rähmi,mutta kylpyhiekka menee vaihtoon. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Nyt tuli äkillinen ikävä rakasta koiaamme Ässää...Osaan ajatella,että jos tapaisin sen se heiluttaisi häntää ja pussaisi minua...Kai tämä tunne on ollut muillakin.
  IP on kirjattu
Mari Korhonen
KUMA
Poissa

Savonlinna
Vastaus #6 - 06.08.2010 - 10:49:40

Meillä Candyn silmä alkoi rähmiä eilen, valkeata rähmää pukkaa silmän nurkkaan/reunoille. Yritin huuhdella yöllä keitetyllä vedellä. Tänään silmä rähmii vähemmän, mutta Candy ei pidä silmää auki vaan kiinni/puoliksi kiinni. Jokin siellä tuntuisi kaivertavan. Apteekista käytiin pyytämässä 0,9% NaCl suolaliuosta, siellä ihmettelivät, eivät kuulemma laittais suolaa eläimen silmään (vaikka pullon kyljessä lukee haavanhoitoon ja silmän huuhteluun), sen sijaan suositteli "Aqua Sterilisata Braun" -vettä. Eläinlääkäri puolestaan käski hakea apteekista lemmikeille tarkoitettua lievästi desinfioivaa silmähuuhdetta ja huuhdella sillä viikonlopun ajan.

Mitähän mä sinne silmään nyt tunkisin? Mikä noista vaihdoehdoista olisi paras? Kuinka monta kertaa päivässä silmää voi huuhdella? Kuinka kauan voi odottaa ennen kuin vie eläinlääkäriin, voiko tosiaan viikonlopun yli odotella vaikka siellä jokin roska olisi hankaamassa?

Niin joo, kyllä se silmän puhdistus vaan voi olla vaikeeta, jos käsiteltävänä on villipeto eikä yhtään ylimääräisiä käsiä auttamassa Silmänisku Pyöritä silmiä

edit. niin siis en käyttänyt vielä eläinlääkärissä vaan soitin.
Siirry sivun alkuun

WWW   IP on kirjattu
AlexandraVuoristo
Ykkönen
Poissa

OBELIX!!! ei sille
voi suuttua...

Tuusula
Vastaus #7 - 06.08.2010 - 12:58:03

kannatta kyllä kokeilla eläinlääkärin antamaa neuvoa.jos mikään ei tunnu auttavan niin kannatta lääkärissä käydä. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
SaraAlaoja
ROP
Poissa

Hell
Vastaus #8 - 06.08.2010 - 13:45:27

Silmää voi huuhdella muutaman kerran päivässä, ainakun se näyttää siltä että rähmää alkaa kiertymään.
Kuivikkeeksi kannatta laittaa purun sijasta esim. Mörtti-röpöä ja jättää kylvetykset toistaiseksi väliin.

Mikäli silmä vaikuttaa vielä päivän-parin päästä samalta, niin kannattaa käydä lääkärissä. Lääkäriin kannattaa myös mennä heti, jos tilanne pahenee. Heinä on voinut mysö tehdä silmään haavauman, joka tarvii eläinlääkäin hoitoa.
Siirry sivun alkuun

Chinchilla.foorumini.net
WWW   IP on kirjattu
Mari Korhonen
KUMA
Poissa

Savonlinna
Vastaus #9 - 07.08.2010 - 23:34:11

Kiitos neuvoista! Kyllä se taitaa paranemaan päin olla. Silmä ei rähmi lainkaan, mutta vähän sellainen "väsyneen" näköinen, eli ei ihan auki pidä, ja olisiko ihan pikkaisen luomi turvoksissa. Paljon parempi kuitenkin kuin eilen Hymiö

Mulla on vahva epäilys siitä, mikä tän aiheutti. Selvisi nimittäin, että äiti oli juuri pari päivää ennen silmän oireilua vaihtanut purut ja laittanut häkin pohjalle poikkeuksellisesti kaupasta ostettua purua. Sehän on sellaista kamalaa sahajauhoa, enkä ole sitä käyttänyt oikeestaan koskaan, se kun aiheuttaa mullekin pahat allergiat. Viimeiset 10 vuotta olen käyttänyt tosi laadukasta isolastuista purua jota olen saanut sahalta. Noh nyt aloin ihmetellä kun samaan aikaan silmäoireiden kanssa Candyn nokkakin alkoi oireilla, vuotamista, tuhinaa ja aivastelua normaalia enemmän. Kun toi puruasia selvisi, vaihdoin heti hyvälaatuiset purut (Mörtti-röpöä en saanut mistään tähän hätään). Illalla nenä oli jo ihan normaali. Veikkaan, että silmäkin ärsyyntyi huonoista puruista.

Mutta kylläpä Candy taas vihaa mua. Äitin hoidossa sai tulla ja mennä oman mielensä mukaan, palvelu pelasi, oli viileää eikä kukaan kiusannut. Sitten tuli paha emäntä, tarttui heti hännästä kiinni, ruiskuttaa silmään nesteitä eikä edes päästä kylpyyn. Ja huomenna joutuu takas helteiseen kämppään, jossa ei mahdu edes juoksemaan kun joka paikka on täynnä muuttolaatikoita. Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

WWW   IP on kirjattu
SaraAlaoja
ROP
Poissa

Hell
Vastaus #10 - 08.08.2010 - 10:16:09

Hienoa, silmä paranee ja sykin selvisi  Hymiö
Siirry sivun alkuun

Chinchilla.foorumini.net